Thursday, January 12, 2012

2012 @~

Salam semua. Diam-diam dah nak hampir 2 minggu kita berada dalam tahun 2012. Hari ni aku sempat kan juga post sumting kt dlm blog ni. Banyak yg aku rasa nk capai pada tahun ni. Aku tulis entri ni pun salah satu cara aku nk ingatkan diri sndri..Ok..2012 ni..

Tulis dulu bab amalan untuk mendekatkan diri kepada Allah dan amalan2 sunah:
1) Insyallah aku target nk khatam Quaran 2 kali...sbb tahun sudah2...dekat 2 tahun baru nk khatam...siap jumpe Ramadhan skali lagi pon tak abis2...ish2
2) Tiap hari or mlm Jumaat baca surah Al-Kahfi ayat 10 awal & 10 akhir..sangat byk kebaikannya...
3) Nk datang setiap kelas agama kt surau hari Jumaat....
4) Nk hafal sebanyak boleh surah2 lazim yg dolo2 time sekolah boleh lak hafal kan...
5) Tiap2 hari mesti makan Habatusauda
6) Banyakan solat sunat, selawat dan doa
7) Amalkan puasa sunat
Ya Allah jauhkan la semua syaitan dari mengoda aku daripada menjauhan diri daripadaMU...aminn

Yang palig suke bile sebut pasal material la kan...hadoii...
1) Nk peti air baru - wah en azman sila ambik perhatian ok :)
2) Nk wat build-in cabinet yg cecah sampai atas syiling tuh...semue boleh sumbat
3) Nk sofa boleh?
4) Nk smart phone?? emmm tggu bones yg En Man janjikan..
Tuh je la aku rase yg macam logik tuk thn ni....yg lain2 tuh macam nanti2 la kan....

Last..nak baby Boy boleh ;)