Saturday, August 21, 2010

Di pagi yg hening @~

Alhamdullilah...selamat sudah umat Islam berpusa untuk hari ke 10 dan dgn ini sudah tamat la fasa pertama Ramadhan iaitu Rahmat. Kini masuk pada fasa ke 2 iaitu Pengampnan..perlu perbanyakkan ibadah dan sentiasa mengingati Allah. Bile difikir2 balik alangkah ruginya 10 hari berlalu kita masih lagi sibukkan hal dunia dan hamya mengambil tidak sampai 1 jam sehari untuk duduk dan beribadah kepadaNya.Moga rahmat Ramadhan ini akan dapat kita rasai untuk tahun2 akan datang.

Hehhe bertazkirah pulak pepagi ni..dah la td telajak bgn kul 5.35am tuk bersyahur. HS dlm bilik lupe nk set..tekocoh kacah la kejut man..kate x smpt ni nk sayhur bebetol...so dgn laju2 man buat milo..aku trus ambik nasik mkn ngan sambal...dah x yah hidang2 man ckp...subuh msuk kol 5.46am..aku gelabah la..tp nk keberkatan pose kene la bgn gak...kn afdhal bersyahyr dkt nk subuh...heee...lps syahur kemas2 dapo...smbyg subuh ngaji sikit..masakkan bubur tuk alesya...lps tuh trus jer tecanguk kt PC ni...pk ape nk buat..upload ckit gambo kt FB and ade time ni memblog la jap...

Setiap kali hujung minggu otak aku ni mesti akan pk ape lg nak buat utk setelkan hal2 dunia ni. Sbb aku rase  working days mmg x smpt la...ape yg aku tepk nk buat :

Cabut lampu dining - Ni aku dh lame nk buat..tp mcm x dpt sapot dr man jer...ade aku cabut sndr jer..nak cabut n nk anto blk kt kedah yg mcm siot tuh soh betolkan...sakit hati aku ble tgk lampu tuh...

Nk basuh telekong

Nk pasang penyangkut kt blakang pintu bilik & bilik air

Nk basuh lantai dpn rumah dpn

Nk mop lantai - tp tu la boleh pulak batang mop ni reput...aku dh tau dh mase memuler beli aku nk cr yg kayu tp x de pulak..ceh ni kene beli spinning mop cosway ni...tp mahal sgt sampai RM160 kot...kalo ade 3 kupon leh dpt RM69...tp aku baru ade 2 kupon jer..kene berbelanje lg la kt cosway ni...cehh

Nk cat bilik atas - tp bolan2 pose ni man cm letih jer nk bt xtvt fizikal...siang asyik tdo jer...huhuuh..ade aku cat sndri...tp tu la cm kene beli cat lg jer...ala bab2 pilih cat ni aku mmg fail la...

Nk Carik kain langsir - aku plan nk cr kt Nagoya...sbb mak slalu beli kt situ...n die kate byk pilihan...

Nk betolkan langsir sliding door - pasang cangku2 terlebih sampai x cover sampai tepi

Nk susun2 baju Alesya dlm laci - dah beterabo...susah nk cari..

Nk lipat baju - tp tuh la almari x beli lg...bilik x cat lg....x tau nk susun kt mane...aduhhh

wah banyak sgt nk buat ni...

1 comment:

Anonymous said...

alo mama.. mane ade i kuat tido.. semua keje2 yg u listkan tu macam tinggal harapan je..hehe..
tapi lampu tu i gak yang tlg cabut & tlg hantar kat KEDAH tu kan..hehe