Tuesday, August 3, 2010

Our new house is 80 % complete and we are ready to move @~

Rasanya tak sabar2 nak pindah rumah baru...walaupun penat nk memikirkn penatnya nak pindah.


Setakat ni alhamdulilah la progress berjalan lancar walaupun ade juga beberapa perkara yg sememangnya tak pusa hati.

Lampu dining - To all of my fren, dunt ever buy your lamp at Starworld tampoi (near the jackel). Worst !!!! i'm feel like cheated. Aku try carik lampu yg sesuai and masuk dengan tema dapur iaitu hitam merah, sbd area tuh byk kedai lampu & aku pikirkan byk pilihan lagipun esok dh nk panggil org tuk fix lampu..nk tak nk kene beli gak lampu...tanpa buang masa aku pn terus ckp ngan man, jom pegi cari lampu kt tampoi yg dkt ngan jackel tuh. Tanpa bantahan man pn ikut je la. Dengan bawak sikecik tu aku pn masuk 1st kedai (Starworld tuh), kedai nye kecik jer tp lampu die boleh la, ade 1 tuh die ltk dlm area display yg boleh nampak dr lua kedai. Aku tgk kt Tag RM 488 so aku round2 dulu la sblm tanya lbh lanjut. Sblm keluar tuh aku tnya RM 488 ni dh discount ker? Promoter tuh pn ckp sambil tekan kalkulator, tak la kak lps discount RM 350 (seingat aku la). Then aku aim & dgn niat next kedai may be aku leh jumpe lampu yg bekenan & price lebih low. Selepas hampir 2 jam aku meround2 kedai lain, x jumpe lak lampu yg berkenan di hati. So aku ambik keputusan slps penat round utk pegi ke kedai 1st tadi....aku tnye blk budak tuh akak nk beli lampu tuh RM 350 kn? die mcm dh goyah n pg tnye member die. Member die ckp x la tuh harga mmg dah discount and price tuh w/o bulb. Wooo!! aku terus tegezut. Aku menggunekan nego skill aku dh dkt stgh jam...tp x jalan gak...last2 sbb sikecik tuh dh merengek2 and aku dh x de time nk survey2 aku pn decide accept ngan offer die include skali ngan bulp save energy RM 520 !! tanpa 1sen pn aku dpt discount...Ni la aku aku rasa pengalaman nego yg plg hampehhh...lg hampeh esoknye lps pasang 1 lampu x menyala...holder nyer rosak...adusss..ni aku pn nk salahkan diri sndri gak la x cek complete sblm beli....sbb dh install ni yg makin payah. Aku call la kedai tuh complain. Die soh dtg blk anto lampu tuh..hingin lak aku...stress..promoter tu memuler kate nk dtg umah aku nk betolkan holder tuh..tp last2 pn hampehhh...mlm tuh pulak si kecik tuh demam panas..kene la ayah n mama nye pn cuti...

Kesimpulanya, ble nk carik barang jgn last minit, kalau boleh x payah bawak sikecik..tglkan la sekejap kt bby siter ke...

Cat - Ni lg la mentensionkan aku...tgk dlm catalogue cantik..lps dh cat semue mcm x kene...nk buat semue yg n nk canggih tp last2 jd semua yg x menepati cita rasa..nasib la..letih nk layan...heeee


2 comments:

azean said...

jelesnye tgk kitchen cabinet kaler merah tu...hehehe

Anonymous said...

kak,sry banyak2
sebab time tu yang serve kak tu budak training
kita sudah habak dekat budak tu yang display atau special offer tidak boleh less lagi , dia selalu lupa , sebab kelang kabut . yang pasal holder kak tu kan kita dah suruh datang kedai , bcoz spare part wiring semua dekat kedai , kalau kita datang rumah kak , kita tak tau apa rosak , time tu kan kita buat big sale , kaki tangan kita tak mecukupi , ini pun kita nak tambah kaki tangan lagi yang sudi. so kalau kak nak lampu kak ok , kak datanglah kedai kami , dengan segera kita baiki , harap maklom