Thursday, March 31, 2011

Everyday I am waiting for...@~

Lunch Time 12.30 pm

Ni nak kire ada kaitan dengan lapar pun yer jugak. Dulu lunch time pukul 12.00 tak tau la kenape thn ni management tuka pulak jd 12.30. Sebab selama bekerje kt SDE ni waktu lunch pukul 12 so perut ni pn dah tersetup pukul 12 je mesti kene g makan. Tu skg ni macam mengelupur sikit tggu waktu rehat, dah same mcm tggu waktu rehat time kat sekolah2 dulu. Tp time sekolah rendah bile rehat bukan pk pasal makan pun, pk pasal nk main getah :)

Sejak akhir2 ni 3 jam pertama jer aku buat keje dengan tekunnye and dah boleh siap. Nak kate efficient sgt tuh tak la, tapi sekarang ni macam kurang keje pn ader gak. Kalau ader pn keje yg kene followup & waitng respond from others. Hahah...tp tak tau la nanti dengan penukaran o'chart baru ni aku akan tak sempat nak pandang kiri kanan. Lps ni aku may be kene rotate jd buyer piping dari keje asal aku iaitu assist proposal dapatkan price tuk bidding job. Al maklum la buat bidding ni, bile x ckup tangan tuh, sampai mmg x ckup2 sangat2 la...tp kalo lex tuh mmg lex sesangat...hahah

Balik Time 5.10pm

Setelah banyak sudah membuang masa di tempat kerja, aku mmg x saba2 nk blk rumah. Namun ape kan daya, sekarang ni aku pegi n blk keje dihantar dan diambil oleh en suami, so part yg plg aku lemah ialah kene menunggu. Tp x kesah la aku leh buat xtvt bebas di opis. Main game ke, bace2 blog org ker...Tp tu la x saba nk blk jumpe Alesya.

Sejak2 dah banyak akal ni, si kecik ni pandai pulak menangis blie kene tinggal kt rumah pengasuh. Memuler tuh aku macam x kesah sangat...tp ble pk2 balik macam sayu pulak. Cuba aku letakkan diri aku jd die, sape la suke kene tinggal kt rumah orang kan.Tapi nk wat macam mana Alesya, mama n ayah kene keje.

Macam pagi hari tu, aku pn x paham biasenye bgn pagi x der la die meraung macam kene pukul, tp pagi tu bangun jer merengek2..aku angkat lg la nangisnye makin kuat. Siap melentok-lentok x nk bgn. Mungkin x puas tido agaknye. Lps tuh disebabkan pampers die dah melimpah, aku pn nk bukak la sua n baju die nk mandikan. Wah lg la si kecik tuh mengamuk, siap baring2 kt lantai, hahah mmg la biasenye aku x mandikan cume basuh2 muke basuhkn tutut2, tuka baju n pampers jer. Kalau nk tau anak aku ni takut ngan air sejuk, nasib baik la aku ader pasang heater so x yah la susah2 nk masak air pepgi ni. Dah sethn lbh ni pn pengasuh Alesya still mandikan die ngan air suam (manja betul anak aku ni). Dalam bilik air die lg la meraung, sbb x nk kene air, tp aku nk cpt punyer pasal aku kene la gak mandikan die. Sbb xnk die terus2 nangis aku kene la pujuk kan, aku pn nyanyi la.."pagi2 gosok gigi..bla2...kalau kite gembire tepuk tangan2...bla2" senyap la jugak die ble dgr aku nyanyi...siap leh senyum2 lg...x paham betol aku..x pe la Alesya janji anak mama ni x sakit sudah...jd mak ni mmg kene byk saba...

10.00pm time to sleep

Sejak2 ada anak ni, ble tdokan die pukul 10.00pm dgn aku2 sekali tetdo. mana tak nyer, nk tdo kene la tutup lampu, selagi x tutup lampu galak la sikecik tuh pusing2 satu rumah. Tp yg best nyer Alesya ni, ble tutup lampu pandai pulak carik botol susu terus je baring2 n golek2 n tertido. Dulu sblm aku sakit die mesti nk mengempeng sblm tdo. Sbb dh biase kene teman die tdo dr kecik lg, so dgn aku2 la dibuai mimpi. Tp macam biasa la, wlpn dah setahun, Alesya still bgn tgh malam nangis mintak susu, tp bezenye sekali je la dlm pukul 3am ++. So aku mmg dh lali bangun buat susu waktu2 mcm tuh.

So kesimpulannye...tersimpul2... ;)

No comments: